Dersin Adı | Temel Sanat Eğitimi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 108 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, temel sanat/tasarım öğe ve ilkelerini, öğrencilerin algılarını ve el becerilerini, farklı düşünebilme yeteneklerini ortaya çıkararak; yaratıcı düşünce geliştirmelerini ve sabır, titizlik, konsantrasyon gibi disiplinler çerçevesinde fikirlerini ortaya koymalarını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, temel sanat/tasarım öğe ve ilkeleri, tasarım kavramları, tasarımın kaynak ve aşamaları 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar çerçevesinde ele alınır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım İlkelerinin Tanımlanması | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf. 18-32 |
2 | Tasarım İlkeleri Çerçevesinde Yüzey Düzenlemeleri | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 18-75 |
3 | Tasarım İlkeleri Çerçevesinde Yüzey Düzenlemeleri, Düzenlenen Yüzeylerin Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 18-75 |
4 | Yüzey ve Doku Araştırmaları | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 82-95 |
5 | Yüzey ve Doku Araştırmaları, Elde Edilen Dokuların Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 102-172 |
6 | Renk Kavramı | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 102-172 |
7 | Renk Kavramının Tasarım Üzerindeki Etkileri | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 172-185 |
8 | Ara Sınav | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara |
9 | Stilizasyon ve Soyutlama | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 200-256 |
10 | Stilizasyon ve Soyutlama | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 262-282 |
11 | Perspektif Esaslarına Uygun Obje Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 290-300 |
12 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
13 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
14 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara |
16 | Final |
Ders Kitabı | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Temel Sanat Eğitimi, Prof. Dr. Adnan Tepecik, Dr. Pınar Toktaş, Gece Kitaplığı Yayınevi, 2014. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | |||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest